• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76853
+
-

خروج زندان‌ها از شهرهای آذربایجان‌غربی

مدیر کل امور زندان‌ها در آذربایجان‌غربی: پس از انتقال زندان بوکان در آینده‌ای نزدیک زندان‌های سلماس و مهاباد هم منتقل می‌شود

مدیر کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان‌غربی از تداوم طرح خارج کردن زندان‌ها از داخل شهرهای استان خبر داد. «حمزه بروجنی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این امسال ۱۷ هزار متر‌ مربع فضای زندان‌های استان با بیش از ۵۷ میلیارد ریال اعتبار بهسازی شده است عنوان کرد: بهسازی فضای زندان‌ها که با هدف حفظ‌ شأن و کرامت زندانیان انجام می‌شود شامل تعمیر، ترمیم، بهسازی، بهینه‌سازی و گسترش فضای رفاهی است.

این اقدامات به طور متناوب در طول سال و در همه زندان‌های استان انجام می‌شود. وی با بیان این‌که سرانه فضای هر زندانی در آذربایجان‌غربی 5/ 6 متر‌ مربع است عنوان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از ندامتگاه‌های شهرهای خوی، سلماس، میاندوآب و ماکو تا پایان سال سرانه فضای هر زندانی در استان به ۹ متر‌ مربع خواهد رسید که به میانگین کشور نزدیک خواهد شد.وی با اشاره به برگزاری ۱۲۷ برنامه اصلاحی، تربیتی و آموزشی برای زندانیان استان اظهار کرد: 2762 زندانی در استان پس از کسب مهارت‌های لازم از سوی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای فعالیت شغلی و منبع درآمد دارند.

مدیر کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان ‌غربی با اشاره به طرح خارج کردن زندان‌ها از داخل شهر هم گفت: سال گذشته زندان بوکان به خارج از شهر انتقال داده شد و امسال نیز با اتمام مراحل ساخت زندان سلماس عملیات انتقال آن به خارج از شهر انجام خواهد شد. این مسئول با بیان این‌که زندان مهاباد  بیش از پنج برابر ظرفیت خود زندانی دارد افزود: در تلاش هستیم با پیدا کردن زمین مناسب علاوه بر انتقال زندان به خارج از شهر فضای مورد نیاز آن را نسبت به قبل توسعه دهیم. بر اساس این گزارش، بیش از 8500 نفر در ۱۴ زندان‌ آذربایجان‌غربی حضور دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید